Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nahřívání chodidel - podpora imunity

V Taiji (Tai chi) pracujeme s bodem ledvin. Říkáme mu bublající pramínek a nachází se na chodidle. Tento bod je důležitý nejenom pro cvičení Taiji. Je také významný pro podporu zdraví a imunity.

Na chodidlech se kromě bodu ledvin nachází spousta dalších energetických bodů. V chladném počasí, pro posílení organismu či při špatném oběhu (studené nohy) se doporučuje tyto body stimulovat teplem. Existuje spousta způsobů, jak toho docílit. Zde uvedený způsob je velmi příjemný, účinný a také levný.

Jedná se o prohřívání chodidel zahřátou solí. Sůl drží dlouho teplo a navíc je i vhodná pro doplnění energie ledvin. Prohřát bublající pramínek i ostatní body na chodidlech solí má tedy hlubší význam než jen tepelný.

Než přejdeme k popisu nahřívání chodidel, podívejte se na jednu z mých animací o bublajícím pramínku. :-)

Postup prohřívání chodidel solí

Kupte si 2 kg soli. Stačí úplně obyčejná levná sůl. Vsypte jí do pekáče a v troubě zahřejte. Nebojte se dát vysokou teplotu (sůl tím vydezinfikujete – to je vhodné především při opakovaném prohřívání chodidel). Sůl pak nechte zchladnout na přijatelnou teplotu, ale tak vysokou, jak jen snesete.

Pohodlně se posaďte, před sebou na zemi mějte pekáč se solí. (Já pod něj dávám prkénko, abych nezničila podlahu.) Na horkou sůl položte chodidla. Můžete je dát bosá přímo na sůl, anebo buďte v ponožkách či mezi sůl a chodidla umístěte utěrku. Chodidla poté zakryjte, aby teplo neunikalo.

Nahřátou solí si chodidla řádně prohřejte. Během procedury můžete odpočívat nebo i pracovat na počítači, sledovat televizi, číst si atd. Prohřívání chodidel můžete během chladnějších měsíců opakovat každý den a se stejnou solí. Sůl vyhoďte, až když bude silně zahnědlá/přepálená.

Užijte si to. Zdraví zdar!

Autor: Vlasta Pechová | neděle 10.4.2022 16:24 | karma článku: 6,87 | přečteno: 177x
  • Další články autora

Vlasta Pechová

Možnosti rozvoje v Taiji (Tai chi)

Byl to právě osobní a lidský přístup mého učitele, který ve mně postupně zažehl vášeň k Taiji (Tai chi). A protože mi to dává smysl, přistupuji i já ke svým žákům s ohledem na jejich osobnost a schopnosti.

12.3.2023 v 13:39 | Karma: 4,13 | Přečteno: 112x | Ostatní

Vlasta Pechová

Já a Taiji - setkání s učitelem

Životní cestičky se vinou jedna přes druhou. Možná si myslíme, že víme přesně, co se děje a že svůj život tvarujeme podle svých představ. Pak zjistíme, že se ty cestičky proplétají a splétají úplně jinak.

2.3.2023 v 8:57 | Karma: 3,69 | Přečteno: 136x | Osobní

Vlasta Pechová

Střed těla - centrum pohybu

Opět tu nejprve zazní jeden z Klasických textů o Taiji (Tai chi): "Buď jako váha, aktivně se otáčej kolem svého středu."

10.4.2022 v 17:47 | Karma: 5,48 | Přečteno: 103x | Diskuse| Miniblogy

Vlasta Pechová

Rotující bota jako brána do vesmíru

Klasický text mistrů říká: „I když existuje obrovské množství proměn, princip, který je prostupuje, je jen jeden."

10.4.2022 v 13:06 | Karma: 5,14 | Přečteno: 151x | Ostatní

Vlasta Pechová

Vlastínové divadlo

Občas si plním sny. Především, když zjistím, že jsou splnitelné a od jejich realizace mne dělí pouze vlastní akce. Když se ten sen splní, rozvíjí se dál. Tady je příběh Vlastínového divadla!

18.1.2019 v 19:28 | Karma: 7,89 | Přečteno: 159x | Diskuse| Kultura

Vlasta Pechová

Kaligrafománie

Psaní a kreslení písmen na vše kolem nás je specifická potřeba náruživých kaligrafů. Před pár dny jsem se skamarádila s Michaelem. Je opravdu pilným a aktivním kaligrafem. A mé jméno se začalo objevovat úplně všude.

19.3.2009 v 7:15 | Karma: 12,09 | Přečteno: 1132x | Diskuse| Fotoblogy

Vlasta Pechová

Anděl

Ať chtěla jsem či nechtěla,

11.3.2009 v 0:08 | Karma: 15,21 | Přečteno: 1029x | Diskuse| Poezie a próza

Vlasta Pechová

Jaroslavl

Třeba vám tyto fotografie trochu zprostředkují atmosféru starého ruského města Jaroslavl. Zima tu zatím vítězí nad jarem, ale všichni víme, že nemá šanci a že jaro přijde.

10.3.2009 v 22:23 | Karma: 14,77 | Přečteno: 1362x | Diskuse| Fotoblogy

Vlasta Pechová

Jak se stát kocourem

NÁVOD PRO MUŽE -- Zjistila jsem, že snem spousty mužů je být kocourem. Jejich představy, například o zbarvení srsti, se sice lehce odlišují, nicméně návod na to, jak se stát pravým kocourem, je jeden.

3.11.2008 v 9:06 | Karma: 15,94 | Přečteno: 940x | Diskuse| Společnost

Vlasta Pechová

Miluji askezi

Když nežiji dostatečně asketicky, vyskáčou mi na duši pupínky a stáhnu se jako sušená švestka do sebe. Askezi přímo miluji, jsem jí posedlá. A co že je na ní tolik úchvatné?

22.10.2008 v 22:48 | Karma: 14,73 | Přečteno: 1205x | Diskuse| Osobní

Vlasta Pechová

Kruhové zápisky

Tak -- všichni odjeli, mám celý byt pro sebe a jsem z toho jako utržená ze řetězu! Neuklízím, nevařím, necvičím, nepíšu knihu, nekreslím obrázky a nijak smysluplně nepřemýšlím. Zkrátka nedělám nic z toho, co běžně ano.

17.10.2008 v 22:43 | Karma: 9,29 | Přečteno: 841x | Diskuse| Osobní

Vlasta Pechová

Bábuška v moskevském trolejbuse

Je noc. Chci domů. Jo, říkám si, to nezrychlím. Na trolejbus musím počkat, z čekání se nijak nevykroutím. To je realita, na si přece nemůžu stěžovat. Vždyť jsem vlastně úplně šťastný člověk. Ukusuji lavaš a čekám...

17.10.2008 v 19:25 | Karma: 24,78 | Přečteno: 2162x | Diskuse| Cestování

Vlasta Pechová

Motýl

Jsem v Moskvě. Jsem tam, kde je mi dobře, obklopena lidmi, kteří mi dávají prostor pro mé bláznovství. Vždyt oni sami také potřebují tento důležitý prostor, aby mohli vyjádřit a transformovat to, co v nich stále roste a vybublává

17.10.2008 v 12:51 | Karma: 12,13 | Přečteno: 1239x | Diskuse| Osobní

Vlasta Pechová

Jablka

Prohlížím si čtyři jablka. Už několik dnů leží na bílém ušmudlaném parapetu kuchyňského okna. Potřebuji jen dvě, jedno pro mne a druhé pro kamaráda Vitalije.

17.10.2008 v 11:44 | Karma: 16,01 | Přečteno: 1117x | Diskuse| Poezie a próza

Vlasta Pechová

Jak bydlíme v Moskvě

Bydlím v jednom bytě se dvěma ruskými muži. Každý máme jednu místnost a zatím se nám spolu žije velmi dobře.

16.9.2008 v 8:03 | Karma: 15,30 | Přečteno: 1343x | Diskuse| Kultura

Vlasta Pechová

Moskva

A tak jsem opět v Moskvě, zase o kousek starší a určitě i moudřejší, opět se ztrátou několika iluzí, ale i s novými nadějemi... A jako vždy, ale pouze dokud nebudu unavena, zářím nadšením spojeným s pocitem dobrodružství a neomezených možností, což však v žádném případě není založeno na racionálním uvažování a faktu přihlížejícímu ke stavu mé peněženky.

14.9.2008 v 23:20 | Karma: 11,45 | Přečteno: 1100x | Diskuse| Cestování

Vlasta Pechová

Spontánní básničky

Občas z člověka vypadnou nálady v podobě slov...

14.7.2008 v 15:58 | Karma: 9,78 | Přečteno: 1167x | Diskuse| Poezie a próza
  • Počet článků 18
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1392x
Baví mne, když fantazie a tvořivost obohacuje náš život.